2013. március 3., vasárnap

Code: Breaker



Részek száma: 13
Vetítés ideje: 2012 ősz
Értékelés: ☺☺☺☺☺☺☺ = 7

פ×

A "Kód:Törő"-k olyan fiatalok csapata, akik valamilyen különleges képességet birtokolnak és a kormány azért alkalmazza őket, hogy megvédjék az embereket. 
De mielőtt azt gondolnánk róluk, hogy hősök, hát... sajnos közelről sem erről van szó. Inkább, mint bérgyilkosok működnek, hiszen a parancsot kíméletlenül végrehajtják. Ezenkívül kilétüket sűrű homály fedi, oly annyira, hogy szinte nem is léteznek. 
Ebben a 13 részben az ő életükbe nyerhetünk betekintést.

Számomra ez az anime egy könnyed kis kikapcsolódás volt, amit egy délelőtt, délután vagy este ki is lehet pipálni, viszont hogy holnap emlékezni fogok-e rá? Hát ebben én már kételkedem...
A legnagyobb problémám azt volt vele, hogy lépten-nyomon egy már más animéből ismert karakter jelleme, külleme köszönt vissza. Azaz inkább nekem ugrottak be dolgok más-más animékből és ilyen  még sosem fordult elő velem.
Persze azzal tisztában vagyok, hogy sok animét lehetne egymás mellé tenni és oldalas listákat írni a hasonlóságukról, de ez most akkor is más volt! Mondanom sem kell, hogy a folyton előugró "déjá vú" érzés jól lerontotta az animét. Mintha én ezt már láttam volna... de hol? És hát persze, hogy még nem láthattam!
Idegesítő érzés...

Főszereplők és hasonlóságok (Szerintem!):

Amikor először megláttam a kék lángokat egyből a Blue Exorcis-t jutott eszembe, aztán a Persona 4. A mangakák szeretik a kék lángokat, persze ez nem baj. :)

INNEN SPOILER VESZÉLY!





Rei Oogami (Code 06):

Na ez a srác teljesen olyan volt, mintha a Code Geass-es (aminek még a címe is hasonló) és a Persona 4-ban lévő srácot összegyúrták volna, aztán megfűszerezték még Rin (Blue Exorcis) kék színű, égető lángjaival.



Sakura Sakurakouji:

Az egész sorozatban végig idegesített. Olyan volt, mintha a Full Metal Panic!-ból átterepoltálták volna  a csajt és a külsejét összegyúrták volna Kuro-val (Black God). Szóval a sárga pulcsi fíling mind a két helyet megvolt.
Természetesen az egész sorozat alatt tudni lehetett, hogy a lány egyáltalán nem átlagos és már-már bosszantó volt, hogy fogalma sincs semmiről. Én nem is értem,  hogy Oogami miért nem csapta le, mint a legyet. Fogadok, hogy a későbbiekben, majd ők fognak egy boldog párt alkotni...
Ja igen! A szinkron. Első alkalom, hogy ilyet mondtam, de én nem bírtam a hangot és a képet összeegyeztetni. Értettem én, hogy azért kellett ez a hangszín, hogy Sakurakoujinak egy erős személyisgét adjanak, de nekem nem jött át.
Amin meg teljesen kiborultam az a Hi-tan és Mi-tan jelenet. Na az igazán szánalmas volt. Amikor azt végignéztem  komolyan elgondolkodtam rajta, hogy nem fogom tovább nézni a sorozatot. Mert azért valljuk be: van egy népszerű lány az iskolában, aki nem csak a külsejével, hanem a határozott kiállásával is kivívja a tiszteletet. Erre megengedni egy másik lánynak, hogy az csöcsöréssze és neveket is adjon a  melleinek, amiket a tulajdonának tekint?!!! Mi van?!!!
Nagyon gáznak tartottam.
Szerintem Sakurakouji, mint szereplő rettenetesen rossz karakter.



Toki (Code 04):

A személyiségénél nekem Barnaby köszönt vissza a Tiger & Bunny-ból. De ezt az animét inkább ne alacsonyítsuk le ehhez, hiszen az díjat nyert és azt  nagyon is megérdemelte! :)


Masaomi Heike (Code 02):

Phi Brain című animéből Rook karaktere. Igaz a hajuk formája nem igazán egyezik meg,de mindkettőnek elvetemült vigyora van, annak ellenére, hogy valójában a jó oldalon állnak.
Már, mint Heike átpártolása, majd a végén a újbóli csatlakozása egyáltalán nem lepett meg. Sőt már azt vártam, hogy ez mikor is fog bekövetkezni.


Yuuki Tenbouin (Code 03):

Brave 10? Yuri Kamanosuke? Szerinted, nem?
Szerintem nagyon is hasonlóak.
Amúgy a Brave 10 is egy nagy csalódás volt, abban a sorozatban is legszívesebben megfojtottam volna a főszereplő, Isanamit...


Rui  Hachiouji (Code 05):

Kuranosuke (Kuragehime) kék hajjal! :D
Na jó, ez már nagyon elvont összekapcsolása a két animének, de engem tényleg őrá emlékeztetett. De  csak a külseje, a személyisége ennek a karakternek inkább egy nőre emlékeztet, aki még mindig nem jutott az eszembe...


Hitomi:

Egyértelműen No. 6, Nezumi. Szegényt azért sajnáltam a végén, nekem szimpatikus volt. Nem volt az a tipikus rossz fiú, bár ártatlan emberek meggyilkolása nem feltétlenül a legjobb megoldás arra, hogy felfedje a Code:Breaker-ek jelenlétét.

Összegzés:

Az egész sorozatban a harcjelenetek voltak a legjobbak, meg a felvezető részek, amiben Oogaminak  el kell végeznie a megbízásait.
A sorozat vége egyértelműen nem zárta le a történetet, csak - mint általában - egy szakaszát ismerhettük meg.
Sajnos nem vagyok benne biztos, hogyha csinálnak belőle még egy évadot akkor nézni fogom-e. Egyelőre nem vágyok rá.

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!