2014. március 30., vasárnap

DIY - Poháralátét szett (4 db)

Elég régóta nem jelent meg a blogon kreatív bejegyzés, ezért én most megtöröm a "csendet"! :)

Már jó pár hete elkészültem velük, de az elmúlt időszak borongós napjain nem igazán voltak jók a fényviszonyok, így muszáj voltam megvárni a jobb időt, hogy igazán megkapó fényképeket tudjak róluk készíteni és tényleg valós szépségükben tudjam őket megmutatni. 
Íme a 4 darabos poháralátét szettem, amit a hosszú téli napok alatt készítettem el:


Honnan jött az ötlet?

Egyrészt onnan, hogy amikor mindenféle horgolási mintákat nézegettem, mindig szembejött velem egy-egy poháralátét minta. Olyanok, amiket 3 mm-es tűvel kell elkészíteni, viszont hiába tetszett meg, sajnos itthon nincs akkora készletem, annyiféle színem, hogy abból tényleg egy ízléses sorozatot készíthetnék. Így ezeket a mintákat lementettem a gépemre, hogy majd egyszer elkészítem őket.
Másrészt, a nappalinkban van egy üveg tetejű asztal, amin már attól is foltos lesz, ha csak elkezdesz egy gyöngyöző pohárral közelíteni felé. :) Tehát erre mindenképpen megoldást kellett találnom.

Aztán egyik nap szembe jött velem ez a leírás: Häkelborte és annyira megtetszett az egyszerűsége, hogy napokig nem tudtam tőle szabadulni. De hát ehhez meg aztán végképp nem volt felhasználható anyagom, így maradt az ábrándozás...


Én ezt akkor is megcsinálom!

Határoztam el, és ahogy egyik nap csak bámultam ki az ablakon eszembe jutott a megoldás!
Mi is van itthon?
- van egy csomó Puppet fonalam;
- van itthon Technokol Rapid, ami állítólag mindent ragaszt és ezzel a projekttel most akár ezt le is tudnám tesztelni;
- van pár farmerdarabkám, amik akkor keletkeztek, amikor a farmerjaim szárát felhajtattam, mert azok mindig legalább 15-20 cm hosszabbak, mint a lábam. (Nem is értem kikre gyártják őket, gazella lábúakra? Pedig nekem egész átlagos tesztalkatom van.)


Az elkészítés folyamata:

1.) Kivágtam a farmerdarabkákból egy tetszőleges méretet (kb. 10x9 cm), de arra oda kellett figyelnem, hogy a kívánt méretre hagyjak rá legalább egy centit (tehát 11x10 cm), ami majd a visszahajtáshoz kell.
2.) Visszahajtottam a téglalapok széleit és a Technokol segítségével jól oda is ragasztottam a visszájához. Ez nagyon jó ötletnek bizonyult, mert száradás után a ragasztó egész jól megkeményedett, így az alátéteknek - a ragasztás mentén - lett egy kerete, ami tartást ad nekik. Nem kell attól tartani, hogy összegyűrődnek.
3.) Majd az anyag visszáján - az 1 centis hajtás alá - ceruzával, fél centinként tettem egy-egy pontot, hogy amikor körbevarrom, az öltések ugyanolyan távolságra legyenek egymástól.
4.) A Häkelborte leírást követve, végig varrtam őket pelenkaöltéssel, majd azokat végig horgoltam rövidpálcákkal. A körbehorgolásbál arra kellett odafigyelnem, hogy a végére párosra jöjjön ki a pálcák száma, mert a második sor csak így fogja kiadni a mintát.
5.) Mivel én nem kört csináltam, ezért a második sor mintáját egy picit meg kellett változtatnom, hogy a végeredmény pont olyan legyen, mint az ihletadó képen.
A kört egy egyráhajtásospálvácal (egyrp) kezdtem, amit a második rövidpálcába (rp) szúrtam (tehát egy rp-t kihagytam), majd ugyanebben a rövidpálcába tettem még 4 egyráhajtásospálcát. Tehát egy rp-be 5 egyrp kerül. Majd a következő szemet ismét kihagytam és az azt követőbe tettem egy rövidpálcát.
Ezt a leírást egészen addig ismétlem, amíg körbe nem érek és egy kúszószemmel zárjuk a sort.

Szegély mintaleírása

Remélem sikerült érthetően leírni a folyamatot és sokatoknak sikerült ötletet adnom. :)
Ha valami nem lenne világos, nyugodtan kérdezzetek!

Szép napot Mindenkinek! ;-)




0 hozzászólás:

Szólj hozzá!