2013. január 13., vasárnap

Band Baaja Baaraat (2010)

Amikor rám jött az "őrület", hogy ismét bollywood filmeket akarok nézni, ez volt az első darab, ami szembe jött velem a hálón. El sem tudom képzelni, hogy micsoda Isteni csoda vezérelhette arra az utamat, mert tökéletes választás volt! Így hát az első film ajánlómat nem is tudom mással kezdeni, mint az esküvőszervező páros történetével: Shrutival és Bittoo-val! 



Engem ez a film kilóra megvett! Hogy mivel? 

Talán a történettel? 
Amiben adott egy fiatal, tehetséges, csinos lány, Shruti Kakkar (Anushka Sharma), akinek határozott elképzelései vannak, mert mindenképpen rendezvényszervezéssel akar foglalkozni, sőt már az önálló vállalkozásának terveit is elkészítette. De adott egy céltalan, ügyes ifjú is, Bittoo Sharma (Ranveer Singh), akinek csupán csak annyi elképzelése van a jövőjéről, hogy nem akar visszamenni a szülőfalujába.
Ebből már rögtön sejthetjük, hogyha a két fiatal össze is áll, nem lesz egyszerű a kapcsolatuk, de az viszont biztos, hogy gyümölcsözően tudnak majd együtt dolgozni. :)
Igaz ez eddig elég sablon jellegű, de ahogy egyre jobban megismerjük a szereplőket és kibontakozik a cselekmény tetőpontja, azért az nem mindennapi! Igen, a hollywoodi filmekben ezek a jelenetek igen népszerűek és már nem is meglepőek, már a film kezdetén erre számítasz, de az indiai filmgyártásban ez egy mérföldkőnek is betudható. Hogy itt most miről is beszélek?Azt magatoknak kell kiderítenetek. ;) 

Talán a csodálatos esküvőkkel?
Mert hát olyan sokfélével találkozunk és annyira látványosak! A legkisebb költségvetésűtől, a legimpozánsabbig. Az ember nem győz gyönyörködni a díszletekbe, ruhákba, szertartásokba. Shruti és Bittoo tökéletesen kiegészítik egymást a munkában, és én minden apró részletet próbáltam "magamba szívni" aztán örökre elraktározni, mert hát olyan szép!

Talán a jobbnál jobb slágerekkel?
Egyszerűen nem lehet megállni, hogy az ember ne keljen fel a székéből és ne ropja velük együtt a szobában!Azt persze szeretném még elmesélni, hogy még mielőtt elkezdtem volna filmezni, hindi zenék után kutakodtam és pont ennek a filmnek akadtam a fődalára és mondanom sem kell egyből bele is szerettem! :) 



Ha ezeket együttesen nézem nem is csodálom, hogy "elnyerte a Filmfare-, azaz a legrangosabb indiai filmművészeti díjat mind a legjobb első rendezés, mind a legjobb pályakezdő férfi főszereplő kategóriájában."* 
Így hát, aki szeretne belevágni a romantikus bollywood filmek világába, szerintem ezzel kezdje, mert nem fog benne csalódni! 

Itt olvashattok róla még bővebben, sok érdekességgel megtűzdelve:*Band Baaja Baaraat

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!