2013. október 2., szerda

Az ígéret szép szó, ha betartom úgy jó! :)


Sziasztok!

Néhány nappal ezelőtt, mikor az épp aktuális olvasmányról meséltem; ígértem, hogy fogok még jelentkezni kreatív holmival is. Nos itt van hát! :)

Kicsit húznom kellett az időt, mivel ez a kis apróság "idényjellegű", hogy úgy mondjam. Mivel már október van, és egyre közelítünk a Minden Szentek és Halottak napja ünnepéhez szerettem volna, ha időben kerül ide ez a Cukorkoponya.
Tudom nem éppen hungarikum, hiszen a Candy skull (vagyis cukorkoponya) egy Mexikóban honos dolog. Viszont a globalizációban legalább ez a jó: kérdezés nélkül magunkra ölthetjük más nációk tárgyait, ékszereit, vagy szokásait is.

Nekem már gyerekkorom óta nagyon tetszett az a fajta hozzáállás a halotti kultuszhoz, amit a mexikóiak képviselnek. (Természetesen nem kívánnék elszakadni a saját ünnepeinktől, hiszen ebben nevelkedtem én is. Tudom, hogy semmi megvetendő nincs abban, hogy itthon, magunkba mélyedve és csendben emlékezünk meg a holtjainkról.) Szóval még tizensok évvel ezelőtt láttam egy filmet a bátyámmal, amiben pár snitt erejéig egy mexikói temetőben vagyunk és ott épp óriási fieszta zajlik, minden csupa virág, sütemény, csipke és dísz. Ezek az elemek ihlették ezt a nyakláncot is (amit majd a webshop-ban is megtalálhattok). Mivel én horgolni nem tudok, de ez egy kreatív műhely...hát szerettem volna megvillantani nektek a "tudományomat". Van még jó pár hasonló darab, de csak szép sorjában. Előbb szeretném, ha mondanátok róla néhány szót.

Köszönöm, és szép napot nektek! Jó felkészülést a "tökösöknek" ! :)

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!