2014. január 13., hétfő

Heti Manga Menü 1.

A képsorozat készítője: Mika Tsutai
Új rovatunkat van szerencsém bemutatni, ami a mangákra fog koncentrálni.
Időnként (a gyakorisága még nem tisztázott) jelentkezni fogok egy összeállítással, amikor is különböző mangákat fogok számotokra feltálalni, mint egy "kóstoló" jelleggel.
Ne lepődjetek meg, de a rovatban olyan műveket fogtok találni, amik itthon vagy akár a nyugati országokban sem találhatóak meg a polcokon, viszont a lelkes fansub csapatoknak hála mégis elérhetőek online. Az ajánlásokhoz olvasási elérhetőséget is adok (de regisztrálni kell!), hogyha esetleg valakinek felkelti egy-egy darab az érdeklődését azonnal "belevághasson". ;)
De nem éheztetnélek benneteket tovább, íme a heti ajánlat:


Aperitif:

Kim Young Hee - A Silent Greeting
Hossza: Oneshot*
Nemzetiség: manhwa**
Műfaj: shoujo***, romantikus, történelmi

Szerintem bemelegítésnek nem is hozhatnék ennél a "full color" mangánál jobbat. Valójában ez nem egy tipikus alkotás, mivel teljes egészében színes, de engem a rajzolása, azok a csodaszép pasztellszínek és a történet, amely csak egy röpke pillanatig tart - egyből levettek a lábamról! Az egésznek van egy hangulata, ami már az első pillanatban megfog és a végén csak nehezen ereszt el. 
Mivel csak négy oldalról beszélünk, ezért a történetet egy mondattal össze is lehet foglalni. A képen látható hölgy éppen szerelmét várja haza és mi az ők találkozásának lehetünk szemtanúi. Nagyon megható. *-*
Sajnos a manga alkotójáról és annak keletkezéséről nem tudok információt szolgáltatni, de remélem idővel még olvashatok tőle, mert szerintem érdemes lesz!


Előétel:

Yoon Mi-kyung - A Cat that Loved a Fish
Hossza: Oneshot*
Nemzetiség: manhwa**
Műfaj: shoujo, slice of life****, romantikus

Lehet a mangaka neve pár embernek már ismerősen cseng. Ami nem is csoda, hiszen ez a oneshot "A vízisten menyasszonyának" alkotójának tollából származik, még 2005-ből! Tehát, ezt egy évvel korábban alkotta meg, mint ahogy elindult - az itthon is népszerű - sorozata.
Bevallom engem ez a történet most nem igazán fogott meg, de érdekesnek találtam, hogy megismerhettem egy hazánkban is ismert mangaka korábbi művét és emiatt úgy döntöttem, hogy ajánlani is érdemes. 
Szerintem a cím és a cselekmény között nagyon elvont a kapcsolat, szóval itt senki ne számítson cuki cicusokra. Viszont annál több halra, mivel a szereplők egy tropikáriumba látogatnak el (úgy látszik a mangakát erős kötelékek fűzi a vízhez/tengerhez), ahol - a kicsit kusza gondolataikból - megismerhetjük egymáshoz fűződő viszonyukat. 
Amikor belekezdünk az olvasásba, egyből szembetűnnek Yoon kisasszony "elnagyolt" végtagjai és a csodaszép arcok vonalvezetése. Egyszerűen összetéveszthetetlen! 
De hogy miért is nem tetszett? Az ok egyszerű, A vízisten menyasszonyánál is voltak/vannak olyan esetek, amikor az ember csak nehezen képes követni a szereplők gondolatait. Na ennél a mangánál, szerintem ez még nagyobb nehézséget okoz és erre a történet rövidsége is rátesz egy lapáttal. Sajnos nekem ezért többször is el kellet olvasnom, hogy 100%-an felfogjam a cselekményt.
Viszont ettől eltekintve egy igazán szép történettel gazdagodhatunk vagy legalábbis egy szép képsorozattal.  


Leves:

Simon Annamária - Eden története
Hossza: Oneshot*
Nemzetiség: magyar manga
Műfaj: romantikus, tragédia

Ha már így belelendültünk a oneshotok olvasásába, akkor íme egy különösen érdekes darab, ugyanis ez a remek történet egy magyar lány fejéből pattant ki, amit szépen "papírra" is vitt!
A főszereplő, Eden egy cirkusz tehetséges artistája, de egy szörnyű esemény miatt lehet sosem fog újra a magasban szállni. Mindeközben a cirkusz új igazgatót kap, aki csak még nagyobb nyomást gyakorol a lányra. 
Bár a bohócokat sosem szerettem, a cirkusz varázslatos világa mindig is piszkálta a fantáziámat. Valószínűleg ezért is "cuppantam" rá, már az első oldaltól fogva. Engem megfogott és a mangaka rajzstílusában is van egyediség, ami igaz még csiszolásra szorul, de ez akkor is egy nagyon szép kezdés a részéről.
Támogassuk a szárnyait bontogató magyar mangakát azzal, hogy minél többen elolvassuk alkotását! ;)


Főétel:

Takehiko Inoue - Vagabond
Hossza: eddig 36 kötet (még fut)
Nemzetiség: manga
Műfaj: seinen*****, életrajzi, harcművészet, szamurájos, történelmi

És akkor főételnek hozok valami igazán nehezet és laktatót: Muszasi rajongók figyelem! Akár hiszitek, akár nem ez a manga a mi kis hazánkban is megjelent Eiji Yoshikawa történelmi regénye alapján készült és jelenik meg a mai napig is.
Én magam még nem olvastam a neves író regényét, de ha olyan izgalmas, mint a manga, akkor biztosan kézbe veszem és nem fog 1600 oldal, azaz ezer-hatszáz eltántorítani tőle.
Amit tudni kell a mangáról, hogy NEM GYEREKEKNEK való! Szóval kérem a 18 éven aluliakat, hogyha lehet messze kerüljék el, főleg naturalista ábrázolása miatt. Magyarul, mivel egy kardforgató életéről szól, ezért nagyon sok oldalon keresztül folyik a vér és persze a harcos hányattatott sorsa sem egy lányregény. Szóval tényleg, csak erős idegzetűeknek javaslom.
Na most, hogy jól elrettentettem mindenkit, leírom, hogy - bár az első fejezet után kicsit félve vágtam neki a következőnek, de végül - nekem nagyon tetszett az első kötet. A mangaka nagyon jól érzékelteti képein keresztül az akkori kor hangulatát. Semmi sallang, semmi félrebeszélés, abban a korban igazán kemény fába vágta a fejszéjét az a fiatal, aki elhatározta, hogy ki fog törni társadalmi helyzetéből és nevet szerez magának. Ez a történet egy Shinmen Takezó nevű 17 éves fiú megpróbáltatásait beszéli el, amit borzasztóan realisztikusan ábrázol a szerző. 
Nekem nagyon tetszik a stílusa, és ami a legelőször szembetűnt az arcok, testek sűrű vonalhálózata, ami az árnyékolást szolgálja. Olvastam már ehhez hasonló technikájú mangát, de bevallom ilyen hangsúlyosnak még sosem láttam ezeket a vonalakat. Ezek olyan élethű benyomását keltik a karaktereknek, hogy néha már teljesen azt hittem, hogy egy fekete-fehér filmet nézek. És azaz egy-két színes oldal... Tényleg olyan, mintha élő, ázsiai emberek portréját nézegetném. Bámulatos!
A mangaka személye pedig azért érdekes, mert eddigi munkássága a sport és azon belül is a kosárlabda témájával foglalkozott. Igaz mostani munkája sem áll távol ettől (harcművészet), de ennek most sokkal komolyabb, mélyebb gyökerei vannak. És persze arról sem szabad megfeledkezni, hogy Takehiko Inoue úr, számos kitüntetést kapott már ezért a művéért teljes joggal!
Bár elsősorban ez a manga a férfiak közönségét célozza meg, azért szerintem, mi nők is tehetünk vele egy próbát, főleg hogyha szeretjük a középkori témájú alkotásokat. Én nem csalódtam benne és igazán érdekes egy olyan történetet olvasni, ami a kornak és a kultúrának valósághű tükre.
Mindenképpen tegyetek vele egy próbát!


Desszert:

Clamp - Horan
Hossza: Oneshot*
Nemzetiség: manga
Műfaj: slice of life****, misztikus

Így a végére pedig jöjjön valami kis könnyű édesség. ;)
És most tényleg nem viccelek! Ez a történet azt meséli el, hogy hogyan is készül el a Horan, ami egy zaftos kis nyalánkság, amit csillagos éjeken érdemes elkészíteni.
Ez az én egyik kedvenc történetem, mert kedves és varázslatos! Biztos vagyok benne, hogy bárki aki, elolvassa jobb kedvre fog derülni tőle.
A történet valójában egy Okimono Kimono című Art Bookban jelent meg, amely - minő meglepetés - a kimonókra koncentrál. Sajnos a teljes kiadványt sehol sem lehet megtalálni, csak egy-két oldalt, pedig nagyon érdekelne egyben is. 
A Clamp "nővéreket" pedig a jövőben részletesebben is be fogom mutatni, egyenlőre itt ez a kis ízelítő tőlük. ;)

--------
A borítóképek az Animeaddicts oldaláról származnak!
*Oneshot jelentése: egy fejezetből álló manga, amely önállóan is megállja a helyét.
**Manhwa jelentése: koreai manga
***Shoujo jelentése: fiatal lányoknak szánt történetek, általában romantikus témájúak.
****Silce of life jelentése: a mindennapi, hétköznapi életből vett történetek.
*****Seinen jelentése: 18-30 év közötti férfiaknak szánt művek (nem erotikus!), amelyben kevés fantasy elem található vagy egyáltalán nincs.

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!