2013. december 10., kedd

Az élet csodaszép - It's a Wonderful Life


Ezt most melegében kell "papírra vetnem"! Az adventi várakozás időszakában ígértünk nektek némi csemegét, hogy ne csak lássatok, hanem nézzetek is. Amolyan heti bontásban képzeltük el a dolgokat, és ez a hét az enyém. Az alap ötletem az, hogy karácsonyi témájú filmeket, könyveket (esetleg verseket) fogok keresni és kínálni az ide látogatóknak. Lázas kutatásba kezdtem, hogy ne csak amolyan összedobált "mert kell" írások legyenek ezek, és személyes élményt is le akartam tenni az asztalra. Most kapcsoltam ki a lejátszót, és meg kell mondjam Srácok, hogy magamat leptem meg ma a legjobban! :)

Itt ez a film, ami a leírások alapján akkor, mikor friss volt nem volt a közönség kedvence. (Miért? Az amerikaiak pedig buknak az ilyen történetekre..., gondoljuk mi itt Ká-Európában.) Tényleg nem értem, hogy a negyvenes években miért nem voltak oda és vissza érte...a színészek szépek, a történet szinte meseszerű, garantált a hepiend. Na mindegy! Én csak annyit mondok, hogy IMÁDTAM!!! Aki családi mozit, tartalmas, de nem eltúlzott történetet, aki valami felemelőt szeretne nézni az ezt nézze meg! (Persze nagyon mélyen szántó tartalomra ne várjunk, ez a klasszikus karácsonyi máz, amire vágyunk, amit minden cég el akar adni, csak manapság nem tudják ilyen jól csinálni!) Mivel én ahogy leülök egy filmhez máris elhiszem az egészet, és hagyom, hogy a rendező amit csak akar elhitessen velem jó néző vagyok. Ahol kell izgulok, ahol kell nevetek, ahol kell sírok, és a többi. Itt végig azt vártam, hogy mégis mikor jön már el a pillanat a főhős életében, ahol kiborul és egy szörnyeteg lesz belőle, vagy egy mindenről lemondott reménytelen senki. Végig izgultam az egészet, és picsogtam a végén, ahogyan kell. :D Minden szereplőt lehet benne szeretni, ha más miatt nem is, a jó magyar szinkronhangokért; de ezt úgy értem, hogy a fő gonosz is vállalható volt, nem olyan, aki annyira jól adja a karaktert, hogy inkább elkapcsolnál addig, míg ő beszél. :)

Nah de nem ömlengek tovább, nézzétek meg a filmet, és élvezzétek! (Hagyjuk, hogy ez ma giccses, vagy túl szép...tél van, kint hideg és sötét. Most kell az ilyen film!) Az nyűgöz le teljesen, hogy még a film keletkezésének körülményei is afféle karácsonyi csoda lehetne, hiszen Hollywood. :) A film alapja egy bizonyos Philip Van Doren Stern író novellája volt, aki nem tudta meglovagolni a kiadás sikerét, vagyis nem is jelent meg igazán, mindez 1939-ben pár évvel a gazdasági világválság után. Az író üdvözlőlapként 200 példányban sokszorosíttatta művét, ami végül megtetszett egy ügynöknek, megvásárolták a jogokat, majd még tovább adták és így került Frank Capra kezébe. Hát mi ez, ha nem az amerikai álom? :D Képeslapból egy családi mozit kerekíteni! Óriási egyszerűen. Ja, és ma ez annyira, de annyira klasszikus, hogy nem győznek úton útfélen utalni rá más filmekben...ahol a háttérben valami csöpögős fekete-fehér filmet játszik a tévékészülék, az bizony nagy arányban ennek a filmnek valamelyik jelenete. Meg is kerestem az egyik talán legjellegzetesebb képet a filmből.

0 hozzászólás:

Szólj hozzá!