2013. december 15., vasárnap

Karácsonyi vakáció - National Lampoon's Christmas Vacation


Búcsúzóul a hétre: 
Ezt a filmet már nem is tudom hányszor láttam...csak az elmúlt pár évben szerintem legalább négyszer ültem neki önszorgalomból. A hétre, amint terveztem (filmek és könyvek ajánlása) úgy gondoltam, hogy klasszikusokat, drámákat és vígjátékokat is megnézek majd. A Karácsonyi vakáció az első volt, ami a karácsonyi filmek területén eszembe jutott. Én mondom, ez egy örökzöld!
Chevy Chase (még a neve is vicces, de az eredeti is: Cornelius Crane Chase) olyan őrület jól formálta meg azt az alakot, akit az ág is húz, ahogy mondani szokás. A mai vígjátékokban ennek a palinak lenne a s.ggén egy pentagram alakú anyajegy, hogy nyomatékos legyen, hogy rossz csillagzat alatt fogant meg szerencsétlen. :) Nyilvánvaló, hogy ezzel Clark Griswold is tökéletesen tisztában van, mert bármi történik vele nem zökken ki (és szerintem nem amiatt, mert annyira ostoba lenne, neeem ez egy olyanfajta megbékélés a sorssal, amibe se beszakadó plafon, se döglött macska, sem a saját fekáliáját az utcai csatornába öblítő unokatestvér sem szólhat bele). 

Ettől annyira szerethető ez a vígjáték! Másrészt pedig míg nézzük újra belegondolhatunk, hogy globalizáció ide vagy oda...Amerika kőkeményen űzi a karácsonyt (25.000 izzó egyetlen ingatlanon, ezt ne felejtsük el)! Gyerekként fel sem tűnt ez a dolog, de mivel vígjáték így most sem lehet zavaró; már mondtam, hogy én szívesen süppedek bele egy film valóságába, imádtam ezeket a poénokat. Valahányszor újra látom fel tudok benne fedezni valami újat, most például az tűnt fel, hogy az evés-ivás olyan hangokkal lett leszinkronizálva, hogy kedvem lett volna nekem is végigtáplálkozni a játékidőt. :) (Bár lehet, hogy ez szinkron függő)

Plusz információm pedig az a filmről, hogy a Griswold gyermekek sorában láthatunk egy ma méltán népszerű tehetséget: Johnny Galecki-t, vagyis Leonard Hofstadter-t az Agymenőkből (a másik sarj pedig Juliette Lewis, akit szintén nagyon szeretek). Mikor rájöttem erre az összefüggésre még inkább megszerettem a filmet, mert ha majd megnézitek (tudom, hogy páran neki fogtok ülni) látjátok, hogy Leonard minden mozdulata és grimasza már ott dolgozik a fiatal színészben! :)

Jah, és az egyik jelentben ott megy a televízióban Az élet csodaszép! :) Én mondtam. 

1 hozzászólás:

  1. Imádom az egész Vakáció-sorozatot, így ezt is!:) Nemrég szereztem meg a régi szinkronnal, amiben a hangok jobbak, viszont a szöveg az újban jobban tetszett. Vagy csak azért, mert azt szoktam meg? Szóval ez egy klasszikus. Jó, hogy írtál róla!:D

    VálaszTörlés